niedziela, 26 listopada 2017

Paella z chorizo

paella z chorizo


Paella to hiszpańska potrawa, oparta przede wszystkim na ryżu, z dodatkiem szafranu. Istnieje wiele odmian tego dnia: z owocami morza, drobiem, kiełbasą, różnymi warzywami. W Hiszpanii przygotowuje się to danie na wolnym powietrzu, w ogromnych patelniach, z dwoma uchwytami. Ja z racji naszego klimatu i możliwości, wykonałam to danie w domu, w dużo mniejszej wersji.
Pierwszy raz robiłam to danie i mi wyszyło zaskakująco dobre. Miała być paella z chorizo i kurczakiem, ale nim dotarłam do mojego ulubionego sklepu mięsnego nie było już filetów z kurczaka. Wykonałam to danie z samym chorizo, a ilość mięsa okazała się w zupełności wystarczająca. 


Składniki:
  • 120 g kiełbasy chorizo
  • 800 ml bulionu drobiowego
  • 200 g ryżu arborio (ryż do risotto) 
  • 2 czerwone papryki
  • 3 pomidory
  • 1 mała puszka kukurydzy
  • 100 ml białego wina wytrawnego
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • 1/2 łyżeczki ostrej mielonej papryki
  • kilka nitek szafranu
  • 2 płaskie łyżeczki koncentratu pomidorowego 
  • 1 łyżka oleju lub oliwy
  • kilka gałązek świeżej zieleniny (natka pietruszki, kolendra lub szczypiorek)

Sposób przygotowania paelli z chorizo:

1. Chorizo pokroić w plasterki lub jeszcze na pół, jeżeli wolicie mniejsze kawałki. Czosnek posiekać. Paprykę pokroić w około 1 cm. kostkę. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić.

2. Bulion zagotować, dodać kilka nitek szafranu. Pozostawić pod przykryciem.

3. Na głębokiej patelni, na rozgrzanym tłuszczu, smażyć przez kilka minut chorizo, aż wytopi się duża część tłuszczu. Następnie dodać czosnek i smażyć jeszcze 2 minuty.

4. Dodać paprykę i pomidory. Smażyć 5-6 minut. 

5.  Dodać białe wino. Smażyć kilka minut, aż alkohol odparuje. Dodać słodką, mieloną paprykę oraz ostrą mieloną paprykę. Dodać koncentrat pomidorowy. Wymieszać. 

6. Wsypać suchy ryż. Smażyć 2 minuty, mieszając. 

7. Wlać gorący bulion. Gotować 15 minut. 

8. Dodać odsączoną z zalewy, kukurydzę z puszki. Gotować jeszcze 5 minut. 

Na początku danie może wydawać się trochę zbyt rzadkie. Moje danie przed podaniem czekało godzinę, ponieważ przygotowałam je wcześniej. Ryż przez ten czas wchłonął cały bulion. 


Zobacz także:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz