czwartek, 15 marca 2018

Pizza z zielonym pesto i mozzarellą

pizza wegetariańska

Jak przychodzi mi do głowy nowy przepis na pizzę, robię go przy okazji robienia pizzy z ulubionymi składnikami (wtedy mam pewność, że nie zostanę głodna, jeżeli mi nie zasmakuje). Kilka małych pizz, zrobiłam mięsnych pizza z salamipizza hawajskapizza z chorizo. Kilka też zrobiłam wegetariańskich, z zielonym pesto i mozzarellą. Bardzo ciekawa odmiana od tradycyjnych składników. 

Przepis na ciasto na pizzę mam wypróbowany, i z nim na razie nie eksperymentuję. Pizza wychodzi chrupiąca i pyszna. Przepis znalazłam na stronie ciastonapizze.pl i często z niego korzystam. 

Składniki na ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej tortowej
  • 0,5 szklanki mleka
  • 0,5 szklanki letniej wody
  • 30 g drożdży
  • 1 łyżeczka oleju
  • 1 płaska łyżeczka soli
Pozostałe składniki:
  • zielone pesto 
  • ser mozzarella
  • pomidory
  • kukurydza
  • ogórki konserwowe

Sposób przygotowania:

1. Drożdże rozdrobnić do miseczki i zalać letnim mlekiem i wodą. Dokładnie wymieszać.

2. Do dużej miski wsypać 2,5 szklanki mąki. Dodać rozpuszczone drożdże, sól, olej.

3. Wyrobić ciasto na gładką masę.

4. Ciasto pozostawić w misce. Miskę przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia, w ciepłym miejscu na około godzinę.

5. Ciasto rozwałkować na dowolnej średnicy kółka. Z przepisu wychodzą 2 pizze o średnicy około 35 cm. Można zrobić też kilka mniejszych. Ja tym razem zrobiłam 8 małych. Idealne na spotkanie ze znajomymi.

6. Na ciasto nałożyć cienką warstwę pesto, następnie wyłożyć odsączoną z zalewy kukurydzę, oraz pokrojone w plasterki ogóreczki konserwowe. Następnie posypać serem mozzarella. Na wierzchu ułożyć plasterki świeżych pomidorów. 

7. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, około 20-25 minut.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz