poniedziałek, 10 lipca 2017

Muffinki z truskawkami

muffinki

babeczki z truskawkami



Pierwszy raz piekłam muffinki i wyszły pyszne! Myślałam, że będzie to trudne, a okazało się proste i szybkie. Tylko za szybko zostały zjedzone. Z przepisu wyszło mi 14 muffinek. Sposób wykonania babeczek różni się nieco od większości przepisów. Wymaga trochę więcej pracy, ale babeczki wychodzą większe i pulchniejsze. Czytałam kilka poradników o muffinkach i zalecane rady wprowadziłam do wykonania babeczek.  

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej tortowej
  • 3/4 szklanki cukru drobnego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • pół szklanki oleju rzepakowego
  • niepełna szklanka mleka (jakieś 3/4 szklanki)
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • truskawki (ok. 1,5 szklanki)

Sposób przygotowania muffinek:

1. Do miski przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.

2. Białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę.  Następnie dodawać porcjami po 1-2 łyżce, cukier cały czas ubijając, aż do wykończenia cukru. Dalej ubijając, dodawać pojedynczo żółtka i po każdym ubijać ok 30 sekund. Porcjami dodać mleko i olej i aromat waniliowy. Wymieszać dokładnie łyżką (najlepiej silikonową łopatką).

3. Do masy dodać przesianą mąkę i wymieszać łopatką. 

4. Każdą truskawkę, średniej wielkości pokroić na 4 części. Dodać pokrojone truskawki i wymieszać.  


5. W dołkach blaszki na muffinki umieściłam papierowe foremki do muffinek. Każdą z nich wypełnić do 2/3, można nawet więcej. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 25 minut.





Inspiracja zaczerpnięta od Moje Wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz