piątek, 19 stycznia 2018

Sałatka z gotowanym kurczakiem i ryżem

sałatka z ryżem

sałatka z ryżem

Bardzo prosta i szybka do zrobienia sałatka. Zrobiłam ją w większości z resztek jedzenia co miałam w lodówce. Nie chciałam żeby mięso z kurczaka, (z którego wcześniej gotowałam bulion do zupy) się zmarnowało. Więc pomyślałam, że sałatka na kolację będzie w sam raz. Zobaczyłam jakie składniki mam dostępne w domu i robiłam sałatkę. Naprawdę prosta w wykonaniu i do tego bardzo dobra. 


Składniki:
  • mięso gotowane z rosołu (2 pałki i 3 skrzydełka)
  • 1 torebka ryżu 125 g
  • mała puszka kukurydzy z czerwoną fasolą
  • 3-4 kawałki papryki konserwowej
  • 3 plasterki żółtego sera
  • kilka ogórków konserwowych
  • sól, pieprz czarny 
  • świeża natka pietruszki
  • 1 kostka rosołowa
  • 3 łyżki majonezu

Sposób przygotowania:

1. Ryż ugotować w kostce rosołowej warzywnej. Czas gotowania, zgodnie z opakowaniem.

2. Mięso oddzielić od kości i pokroić na mniejsze kawałki. Przełożyć do miski. 

3. Paprykę konserwową i ogórki pokroić w kostkę. Ja korzystałam z bardzo małych ogórków konserwowych, więc pokroiłam je w plasterki. Przełożyć do miski z mięsem.

4. Ser żółty pokroić w kostkę i dodać do reszty.

5. Kukurydzę z fasolą odsączyć z zalewy i również dodać do całości. Wymieszać. 


6. Dodać posiekaną natkę pietruszki oraz ostudzony ryż. 

7. Dodać majonez oraz doprawić solą i pieprzem. Dokładnie wymieszać. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz