środa, 12 lipca 2017

Muffinki z malinami





Poprzednio robiłam muffinki z truskawkami, teraz postanowiłam zrobić z innymi owocami. Początkowo miały być to muffinki z malinami, ale przy okazji zrobiłam też z czerwoną porzeczką i z czekoladą. 


Przepis podstawowy na muffinki: 

  • 2 szklanki mąki pszennej tortowej (300 g)
  • 160 g cukru drobnego (3/4 szklanki) 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • szczypta soli (1/4 łyżeczki)
  • pół szklanki oleju rzepakowego
  • niepełna szklanka mleka (ok. 3/4 szklanki)
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
+ 1,5 szklanki malin 

Sposób przygotowania muffinek:

1. Do miski przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.

2. Białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę.  Następnie dodawać porcjami po 1-2 łyżce, cukier cały czas ubijając, aż do wykończenia cukru. Dalej ubijając, dodawać pojedynczo żółtka i po każdym ubijać ok 30 sekund. Porcjami dodać mleko i olej i aromat waniliowy. Wymieszać dokładnie łyżką (najlepiej silikonową łopatką).

3. Do masy dodać przesianą mąkę i wymieszać łopatką. 

4. Maliny dodać w całości i wymieszać delikatnie łyżką lub łopatką. 


5. W dołkach blaszki na muffinki umieściłam papierowe foremki do muffinek. Każdą z nich wypełnić do 2/3, można nawet więcej. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 25 minut.


Muffinki z czerwoną porzeczką



Muffinki z czerwoną porzeczką robi się tak samo tak jak z malinami. Zamiast 1,5 szklanki malin użyć 1 szklanki czerwonej porzeczki. Temperatura i czas pieczenia takie same jak wyżej. 


Muffinki z czekoladą



Muffinki z czekoladą również zrobiłam z tego samego przepisu. Zamiast owoców użyłam pokrojone kostki czekolady (ok. szklanki). Każdą kostkę czekolady pokroić na 6 części.  Temperatura i czas pieczenia takie same jak wyżej.



Inspiracja zaczerpnięta od Moje Wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz