czwartek, 20 lipca 2017

Muffinki z borówką amerykańską



Wcześniej robiłam już muffinki z truskawkami, malinami, czerwoną porzeczką, teraz postanowiłam zrobić muffinki z borówką amerykańską, bo to jedne z moich ulubionych owoców. 


Składniki na muffinki z borówką amerykańską:
  • 2 szklanki mąki pszennej tortowej
  • 3/4 szklanki cukru drobnego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • pół szklanki oleju rzepakowego
  • niepełna szklanka mleka (jakieś 3/4 szklanki)
  • 0,5 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 1 szklanka borówki amerykańskiej 

Sposób przygotowania muffinek:

1. Do miski przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.

2. Białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę.  Następnie dodawać porcjami po 1-2 łyżce, cukier cały czas ubijając, aż do wykończenia cukru. Dalej ubijając, dodawać pojedynczo żółtka i po każdym ubijać ok 30 sekund. Porcjami dodać mleko i olej i aromat waniliowy, mieszając dokładnie łyżką (najlepiej silikonową łopatką).

3. Do masy dodać przesianą mąkę i wymieszać łopatką. 

4. Dodać borówkę amerykańską i wymieszać łopatką. 


5. W dołkach blaszki na muffinki umieściłam papierowe lub silikonowe foremki do muffinek. Każdą z nich wypełnić do 2/3 ciastem, można nawet więcej. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 25 minut.

Ja na muffinki zrobiłam jeszcze lukier, można także posypać cukrem pudrem lub zrobić inną polewę.




Przepis na ciasto do muffinek znalazłam na  Moje Wypieki. Przepis super się sprawdza :)




Zobacz także: 

Muffinki z truskawkami


Muffinki malinowe, porzeczkowe, z czekoladą


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz