środa, 24 maja 2017

Rogaliki krucho-drożdżowe

rogaliki z marmoladą

rogaliki


Rogaliki wykonałam korzystając z przepisu Ewy Wachowicz rogaliki i wyszły super. Odrobinkę go zmodyfikowałam. Teraz często je robię i zawsze wychodzą. Jako nadzienia najlepiej użyć marmolady twardej. Ja używałam wieloowocowej i owocowo-różanej. Raz robiłam z domową konfiturą, wyszły pyszne, ale część nadzienia wypłynęło podczas pieczenia. 

Składniki:
  • 50 g drożdży
  • 2 łyżki cukru
  • 2 czubate łyżki śmietany 18% kwaśnej
  • 500 g mąki pszennej
  • 250 g masła
  • 2 jajka 
  • szczypta soli
  • marmolada twarda

Wykonanie:

Śmietanę przełożyć do miseczki, dodać pokruszone na kawałeczki drożdże oraz cukier. Dokładnie wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce.
Mąkę przesiać, dodać pokrojone na kawałki zimne masło, posiekać nożem na małe kawałeczki. Wbić jajka, dodać szczyptę soli oraz śmietanę z drożdżami.  Zagnieść ciasto. zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na godzinę. 
Ciasto podzielić na 4 części, rozwałkować i pociąć na trójkąty. W każdym umieść niewielką ilość marmolady i zawinąć rogalik. Ułożyć rogaliki na wysmarowanej masłem blaszce. Rogaliki można na wierzchu posmarować roztrzepanym jajkiem. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni ok. 15 minut (na złoty kolor). 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz