poniedziałek, 1 maja 2017

Ciasto czekoladowe z winem

Ciasto z czerwonym winem


Składniki:

  • 1 i 3/4 szklanki mąki tortowej,
  • 3/4 szklanki kakao,
  • 1,5 szklanki cukru,
  • 2 duże jaja rozm L,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • ćwierć łyżeczki soli,
  • pół szklanki oleju (ja użyłam rzepakowego),
  • 1 szklanka maślanki,
  • 1 szklanka czerwonego wina (ja użyłam Carlo Rossi Smooth red wine)
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego lub 1 opakowanie cukru waniliowego,

Wykonanie:

Do jednej miski dodać: przesianą mąkę, kakao, cukier, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia i szczyptę soli. Dokładnie wymieszać łyżką.
Do drugiej miski wlać: olej, maślankę, jajka, aromat waniliowy oraz czerwone wino. Wymieszać dokładnie. Można mikserem lub rózgą kuchenną. Przełożyć suche składniki do mokrych i dokładnie wymieszać do połączenia składników (mikserem lub rózgą). 
Ciasto przełożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach ok. 19cm x 28cm. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 45 minut. Przed wyciągnięciem z piekarnika sprawdzić drewnianym patyczkiem czy się nie klei.  Po wystudzeniu na ciasto zrobiłam czekoladową polewę.






Pomysł na to ciasto zaczerpnęłam z Moje Wypieki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz