środa, 3 maja 2017

Pasta dyniowa na kanapki



Znudziło mi się ciągle jedzenie tego samego na kanapki, więc postanowiłam robić nową pastę. Robiłam akurat hummus i przy okazji zrobiłam też pastę z pestkami dyni. Porcja nie jest bardzo duża, taka w sam raz dla dwóch osób na kilka kanapek. Jeżeli potrzebna większa ilość, wystarczy podwoić składniki. 

Składniki:
  • 1 szklanka ciecierzycy (już po ugotowaniu),
  • 3 łyżki pestek z dyni,
  • 2 łyżki ojeju z pestek dyni,
  • 1 łyżka oliwy,
  • 1 łyżka soku z cytryny,
  • 1 łyżeczka czosnku niedźwiedziego lub 2 ząbki świeżego czosnku,
  • sól, pieprz, 
  • przegotowana woda 
Wykonanie: 

Pestki z dyni zarumienić na suchej patelni. Następnie zblendować je miałko. Dodać ciecierzycę, czosnek, olej z pestek, oliwę z oliwek, sok z cytryny i dokładnie zblendować. Dodać przegotowaną wodę do uzyskania ulubionej konsystencji. Ja zwykle dodaję 3 łyżki bo nie lubię zbyt płynnej pasty. Doprawić sporą ilością soli i pieprzu, żeby nie było mdłe. 

Gotową pastę przechowywać w lodówce i spożyć w ciągu kilku dni.

Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz