niedziela, 28 maja 2017

Ciasto z wiśniami

szybkie ciasto

Bardzo smaczne i szybkie do zrobienia, ciasto z owocami. Ja użyłam wiśni. Jeszcze nie ma sezonu , więc skorzystałam z mrożonych (jedna paczka mrożonych wiśni hortex), przed użyciem rozmroziłam je.  Przepis na to ciasto znalazłam na tej stronie: Smaki Życia. Wyszło pyszne!

Składniki:
  • mąka 250 g
  • cukier 250 g
  • masło 250 g
  • 5 jajek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • wiśnie bez pestek ok 500 g

Wykonanie:

Białka jajek oddzielić od żółtek. Miękkie masło utrzeć z cukrem za pomocą miksera na puszystą masę. Dalej miksując dodawać pojedynczo same żółtka. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i miksować do połączenia składników.  Białka ubić na sztywną pianę. Pianę dodawać porcjami do ciasta mieszając łyżką. Ciasto wyłożyć na wysmarowaną masłem i wyłożoną papierem do pieczenia blachę, o wymiarach ok. 19 cm x 28 cm. Na wierzch wyłożyć owoce (część z nich można patyczkiem wbić głębiej w ciasto). Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok 40 minut. Przed wyjęciem sprawdzić drewnianym patyczkiem czy ciasto jest upieczone. 


Ciasto można podawać z cukrem pudrem lub polewą czekoladową.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz