poniedziałek, 1 maja 2017

Czekoladowe ciasto z cukinią



Przepis na to ciasto podesłała mi mama. Gdzieś znalazła przepis, ciasto wyszło pyszne, więc się podzieliła. Sposób wykonania jest bardzo zaskakujący i nieco bałam się je robić. Jednak ryzyko się opłacało bo ciasto wyszło super! 


Składniki:

  • 115 g miękkiego masła,
  • 250 g cukru drobnego do wypieków,
  • pół szklanki oleju (ja używam rzepakowego),
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
  • 1 łyżeczka sody,
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 2 duże jajka (jeżeli mniejsze to 3),
  • pół szklanki gęstej śmietany (12% lub 18%),
  • szczypta soli,
  • 300 g mąki tortowej,
  • 60 g kakao,
  • 60 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej,
  • 2 szklanki cukinii startej na grubych oczkach (ok 300g),

Wykonanie:
  1. Masło dobrze zmiksować mikserem, aż będzie puszyste, stopniowo, cienką stróżką dodawać olej i nadal miksować. 
  2. Dodać cukier, ekstrakt z wanilii, proszek do pieczenia, sodę oraz sól i zmiksować. 
  3. Jajka dodawać pojedynczo miksując. 
  4. Dodać mąkę (wcześniej można ją przesiać) na przemian ze śmietaną miksując. 
  5. Następnie kakao i kawę rozpuszczalną i zmiksować. 
  6. Teraz dodać tartą cukinię oraz posiekaną czekoladę i wymieszać łyżką.
Ciasto przełożyć do blachy wyłożonej papierem do pieczenia. Ja piekłam w blaszce o wymiarach: 23 cm x 30 cm.  Piekłam w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez 45 minut. Przed wyciągnięciem z piekarnika sprawdzić patyczkiem czy się nie klei. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz