czwartek, 8 marca 2018

Muffinki Pina colada

babeczki pina colada

babeczki ananasowo kokosowe

Muffinki Pina colada są idealne dla fanów ananasów i kokosa. Większość ciast da się przerobić na muffinki. Wcześniej robiłam już ciasto Pina colada, tym razem przerobiłam je na muffinki. Są szybkie w wykonaniu. Muffinki same w sobie, są tak pyszne i wystarczające, że tak naprawdę nie potrzebują polewy czy kremu. Im lepszej jakości ananas, tym silniejszy smak. Ja jestem łasuchem, więc dodatkowo zrobiłam krem Pina colada. 

Składniki na muffinki (12 sztuk):
  • 2 szklanki mąki pszennej tortowej (300g)
  • 150 g cukru 
  • 2 jajka 
  • 1/2 szklanki oleju 
  • 3/4 szklanki mleka kokosowego
  • 1/3 szklanki wiórków kokosowych
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 1 puszka ananasa 
  • 2 łyżki likieru Pina colada (opcjonalnie)
Składniki na krem:
  • 120 g sera mascarpone
  • 100 ml śmietanki 30% lub 36%
  • 3 łyżki cukru pudru 
  • 3 łyżki likieru Pina colada 

Sposób przygotowania:

1. Mąkę przesiać, dodać proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną, wymieszać. 

2. Jajka ubić z solą i cukrem na puszystą masę.

3. Dodać mleko kokosowe i wymieszać łyżką lub łopatką. 

4. Dodać olej, aromat waniliowy i wymieszać łyżką. 

5. Połączyć z przesianą mąką, wymieszać. 

6. Na koniec dodać 2 łyżki likieru Pina colada, wiórki kokosowe i ananas (ananas wcześniej odsączyć z zalewy i pokroić w kostkę) Ja dodałam jeden plaster ananasa mniej, gdyż zostawiłam go do poźniejszej dekoracji. Wymieszać. 

7. W dołkach blaszki na muffinki, umieściłam papierowe lub silikonowe foremki do muffinek. Każdą wypełnić ciastem do co najmniej 3/4 ich objętości.















8.Piec w piekarniku nagrzanym do 185 stopni przez 25 minut. Przed wyjęciem muffinek z piekarnika, sprawdzić drewnianym patyczkiem, czy się upiekły (powinien być suchy i się nie kleić).
















Po wystudzeniu na babeczki zrobić krem :

Mascarpone, śmietankę i cukier puder ubić mikserem. Jak zobaczycie, że krem jest już gęsty, to za długo nie miksować, bo może się zważyć. Na koniec dodać likier pina colada i wymieszać delikatnie łyżką do połączenia.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz