niedziela, 19 listopada 2017

Krokiety ziemniaczane z twarogiem

krokiety z serem

Kolejny sposób na wykorzystanie ugotowanych ziemniaków. Trochę przejadły mi się już tradycyjne kopytka,  pyzykluski śląskie, ponieważ ostatnio często gościły na moim stole. Postanowiłam zrobić coś nowego. Pyszne, chrupiące, a przede wszystkim szybkie do zrobienia, ziemniaczane krokieciki wyszły fantastyczne. 


Składniki:
  • 600 g ugotowanych ziemniaków
  • 120 g twarogu półtłustego 
  • 1 cebula
  • pęczek koperku
  • pęczek natki pietruszki
  • sól, pieprz
  • mąka ziemniaczana lub pszenna 
  • bułka tarta 
  • 1 jajko + łyżka mleka
  • pół łyżeczki przyprawy Warzywko
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:

1. Ugotowane wcześniej i ostudzone ziemniaki przecisnąć przez praskę. Przełożyć do miski. 

2. Dodać drobno posiekaną cebulę (ja dodałam czerwoną cebulę bo akurat taką miałam, ale możecie użyć zwykłej żółtej). Dodać twaróg, drobno posiekaną pietruszkę i koperek. Całą masę dokładnie wymieszać. 

3. Doprawić solą i pieprzem. I tu polecam dodać solidną ilość, aby danie miało smak. Ale oczywiście według własnych upodobań. Dokładnie wymieszać. 

4.  Z farszu uformować nieduże krokiety. 

5. Kokiety obtaczać w mące, następnie w jajku roztrzepanym z mlekiem i z dodatkiem Warzywka czy Vegety. A na koniec w bułce tartej. 

5. Smażyć na patelni na sporej ilości rozgrzanego oleju, z każdej strony na złoty kolor. 

krokiety z twarogiem


Smacznego!

Zobacz także:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz