sobota, 14 października 2017

Hummus z koperkiem

hummus

Pierwszy raz postanowiłam robić hummus z ciecierzycy z puszki. Nie miałam zbyt wiele czasu, a gotowanie ciecierzycy trwa ponad godzinę. Hummus wyszedł na prawdę pyszny, a ja zaoszczędziłam sporo czasu. Kiedyś średnio przepadałam za koperkiem, ale teraz go uwielbiam! Hummus z koperkiem jest naprawdę obłędny. Świetna odmiana od tradycyjnego hummusu.  


Składniki:
  • puszka ciecierzycy
  • 2 łyżki drobno posiekanego koperku
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 2 łyżki pasty Tahini
  • sól
  • świeżo mielony pieprz
  • 2 łyżki wody przegotowanej
możecie także dodać szczyptę kuminu 


Sposób przygotowania:

1. Ciecierzycę odsączyć z zalewy. 

2. W naczyniu od blendera umieścić ciecierzycę, dodać 3 łyżki soku z cytryny, 2 łyżki oliwy z oliwek, 1 ząbek posiekanego czosnku, 2 łyżki pasty Tahini, 2 łyżki przegotowanej, ostudzonej wody. Zblendować na gładką masę. Jeżeli hummus będzie zbyt gęsty można dodać więcej wody. 

3. Dodać posiekany koperek, oraz doprawić solą i pieprzem. Wymieszać łyżką.

4. Koperkowy hummus przenieść do miseczki, skropić 1 łyżką oliwy z oliwek, oraz ozdobić posiekanym koperkiem. 

Smacznego! 

Zobacz także:




   




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz